Det började med att hon lyckades övertygade leverantörer i Portugal att skapa nya standarder med deras nya exklusiva tyg för ett bäddset år 1997. Efter det byggde de på sortimentet med flera produkter. Och sedan dess har Lexington gått med tillväxt varje år fram till 2018, blivit börsnoterade, expanderat internationellt och haft kunder såsom Beyonce, Jay Z, Beckam, Zlatan och nästan hela svenska folket.
Den grymma entreprenören Kristina Lindhe gästar LoungePodden för att berätta om hela framgångssagan med modevarumärket Lexington. Kristina berättar om hur hon och medgrundarna byggde upp bolaget från grunden med egna pengar och vilka erfarenheter hon tagit med sig. Hon berättar också om varför undviker hon att grubbla över misstag och fokuserar på framgångar. Hur hon brottas med perfektionism och varför hon tycker att hon är en dålig säljare.
Vi avslutar samtalet med att prata om vad som händer med en när man förlorar sina föräldrar i vuxen åder. Vilka tankar och känslor som väcks när ”trådarna till universum” försvinner?
Glöm inte att ge LoungePodden fem stjärnor och en kommentar i Podcaster appen.
GILLAR DU DET VI GÖR?
Bli Patreon och stötta LoungePodden med valfri summa per månad på:
https://www.patreon.com/taimaz
Mer info på https://www.loungepodden.se
❤️ Tack för ditt stöd! ❤️
Följ @loungepodden på alla sociala medier!
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCLKiCeQSPOfRmhXA_1m9M2A
Instagram: https://www.instagram.com/loungepodden
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/loungepodden
Facebook: https://www.facebook.com/LoungePodden
Följ Taimaz
Instagram: https://www.instagram.com/taimazghaffari/
Linkedin: https://se.linkedin.com/in/taimaz-ghaffari-22789b21