En av de största varumärkesresorna i Sverige var när Statoil, ett av Sveriges mest välkända bolag med hela 98% varumärkeskännedom, bytte namn till Circle K. Hundratals arbetsplatser, flera tusentals medarbetare och många miljontals kunder skulle komma att påverkas. Hur gick det till? Circle K:s marknadsdirektör Johan Backman och kommunikationsdirektör Lisa Veljo Degerman gästar LoungePodden för att berätta om denna stora varumärkesresa.
År 2012 köptes Statoil upp av den nordamerikanska koncernen Alimentation Couche-Tard Inc (ACT) som några år senare ändrade varumärkesnamnet till Circle K. Allt från logotyp till kunderbjudande skulle bytas på över 700 arbetsplatser. Med över 3000 medarbetare, en miljardomsättning och en varumärkeskännedom på över 98% blev detta en av de största varumärkesresorna i svensk historia. Hur påbörjar man en sådan resa? Och fullföljer den på mindre än ett års tid?
Allt detta och mycket mer pratas det om i veckans avsnitt när Johan Backman, Lisa Vejlo Degerman och Taimaz Ghaffari intar mikrofonerna. Missa inte det!
GILLAR DU DET VI GÖR?
Bli Patreon och stötta LoungePodden med valfri summa per månad på:
https://www.patreon.com/taimaz
Mer info på https://www.loungepodden.se
❤️ Tack för ditt stöd! ❤️
Följ @loungepodden på alla sociala medier!
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCLKiCeQSPOfRmhXA_1m9M2A
Instagram: https://www.instagram.com/loungepodden
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/loungepodden
Facebook: https://www.facebook.com/LoungePodden
Följ Taimaz
Instagram: https://www.instagram.com/taimazghaffari/
Linkedin: https://se.linkedin.com/in/taimaz-ghaffari-22789b21