År 2006 gjorde Moderaterna en av de största politiska förändringsresorna i svensk historia. Resultatet blev ett nytt varumärke och en ny kommunikationsstrategi.
Moderaternas dåvarande chefsstrateg Per Schlingmann var en av hjärnorna bakom strategin och kommunikationen. Helt plötsligt blev Moderaterna ”Sveriges nya arbetsparti.”
I veckans avsnitt av LoungePodden berättar Per Schlingmann om vilka lärdomar har fick under tiden hos Moderaterna och vilka utmaningar som uppkom i förändringsprocessen. Varifrån kom idén att förändra ett sådant etablerat varumärke?
Inledningsvis berättar Per om sin bakgrund, vardag och varför kommunikation är så inspirerande för honom. Varför är nyfikenhet och reflektion en viktig nyckel för människors utveckling? Hur ser en ”vanlig” arbetsvecka ut? Per bidrar med sina bästa tips för kommunikation, entreprenörskap, försäljning och retorik.
Dessutom delar Per med sig av sina åsikter om kvaliteten på valkampanjerna 2018. Vilka partier har briljerat? Överraskat? Snubblat på mållinjen?
Missa inte detta och mycket mer i veckans avsnitt av LoungePodden.
GILLAR DU DET VI GÖR?
Bli Patreon och stötta LoungePodden med valfri summa per månad på:
https://www.patreon.com/taimaz
Mer info på https://www.loungepodden.se
❤️ Tack för ditt stöd! ❤️
Följ @loungepodden på alla sociala medier!
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCLKiCeQSPOfRmhXA_1m9M2A
Instagram: https://www.instagram.com/loungepodden
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/loungepodden
Facebook: https://www.facebook.com/LoungePodden
Följ Taimaz
Instagram: https://www.instagram.com/taimazghaffari/
Linkedin: https://se.linkedin.com/in/taimaz-ghaffari-22789b21